Terremoto=Jordbävning!

Idag har man nästa bara hört om os-guldet i Vancover som kvinnorna vann i cerling och Chiles jordbävning, om man så klart tittat på nyheterna...
det har ialla fall jag gjort!!
Mamma väckte mig runt 10 o berättade om vad som hände...


Chiles jordbävning var på en grad av 8,8. Starkare än Haiti Jordbävningen, men eftersom att Chile har bättre byggnadsstruktur så rasa inte så många hus.
Men senast ja titta på nyheterna va de nästan uppe på 150 dödsoffer..
men mamma har pratat med mormor och morfar och de mår tack och lov bra det är bara min moster och mammas killes syskon som vi inte kan kontakta...:(
Idag har man nästa bara hört om os-guldet i Vancover som kvinnorna vann i cerling och Chiles jordbävning, om man så klart tittat på nyheterna...
det har ialla fall jag gjort!!
Mamma väckte mig runt 10 o berättade om vad som hände...


Chiles jordbävning var på en grad av 8,8. Starkare än Haiti Jordbävningen, men eftersom att Chile har bättre byggnadsstruktur så rasa inte så många hus.
Men senast ja titta på nyheterna va de nästan uppe på 150 dödsoffer..
men mamma har pratat med mormor och morfar och de mår tack och lov bra det är bara min moster och mammas killes syskon som vi inte kan kontakta...:(

men vi får väl bara hoppas på det bästa och om du är en drabbad eller känner någon som bor i Chile får vi hoppas att de mår bra!♥
FUERSA CHILE!!!
PEEEAACE//LA GUAPA
men vi får väl bara hoppas på det bästa och om du är en drabbad eller känner någon som bor i Chile får vi hoppas att de mår bra!♥
FUERSA CHILE!!!
PEEEAACE//LA GUAPA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0